Program na podporu poskytování sociálních služeb pro rok 2025
Účelem realizace dotačního Programu na podporu poskytování sociálních služeb pro rok 2025 (dále jen "Program") je finanční podpora poskytovatelů registrovaných sociálních služeb, jejichž potřebnost je vyjádřena ve Střednědobém plánu rozvoje sociálních služeb v Moravskoslezském kraji na léta 2024–2026. Důvodem realizace dotačního programu je finanční podpora poskytovatelů registrovaných sociálních služeb zařazených do Krajské sítě sociálních služeb se statusem "základní", realizujících sociální politiku v Moravskoslezském kraji s cílem zabezpečit stabilní fungování systému sociálních služeb v požadovaném rozsahu a kvalitě. Zdrojem alokace finančních prostředků pro tento Program je kapitola 313 – MPSV státního rozpočtu.
Podporováno bude poskytování sociálních služeb, které jsou součástí Krajské sítě sociálních služeb v Moravskoslezském kraji (dále jen "Krajská sít") se statusem "základní" a které mají uzavřenu "Smlouvu o závazku veřejné služby a vyrovnávací platbě za jeho výkon".
U žádostí o dotaci pro nové služby, které dosud nejsou zařazeny v Krajské síti a požádaly o vstup do Krajské sítě, nebo pro služby s navýšenou kapacitou, které podaly žádost o navýšení kapacity v Krajské síti, bude dotace poskytnuta pouze v případě, že orgány kraje rozhodnou o zařazení nové sociální služby či navýšené kapacity do Krajské sítě se statusem "základní" a nová sociální služba bude mít uzavřenu "Smlouvu o závazku veřejné služby a vyrovnávací platbě za jeho výkon" (popř. dodatek k již existující smlouvě).
Příjemcem dotace nemůže být
- veřejný funkcionář uvedený v § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů (prezident republiky, člen vlády nebo vedoucí jiného ústředního správního úřadu, v jehož čele není člen vlády) nebo právnická osoba, jejímž skutečným majitelem je tento veřejný funkcionář,
- osoba, vůči které je zakázána přímá či nepřímá finanční podpora ve smyslu čl. 5l nařízení Rady (EU) č. 833/2014 ze dne 31. července 2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 31. 7. 2014, částka L 229), ve znění Nařízení Rady (EU) 2022/576 ze dne 8. dubna 2022 (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 8. 4. 2022 pod č. L 111), tj. právnická osoba, subjekt nebo orgán usazený v Rusku, který je z více než 50 % ve veřejném vlastnictví či pod veřejnou kontrolou.
Nedílnou součástí tohoto Programu jsou Podmínky dotačního "Programu na podporu poskytování sociálních služeb" financovaného z kapitoly 313 – MPSV státního rozpočtu (dále jen "Podmínky"), schválené usnesením zastupitelstva kraje č. 12/1295 ze dne 8. 6. 2023.
I. Lhůta pro předkládání žádostí, kontaktní osoby a objem prostředků
- Lhůta pro podávání žádostí je od 7. 10. 2024 do 23. 10. 2024.
- Poskytování dotací administruje Odbor sociálních věcí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava.
- Kontaktní osoby – administrátoři:
- Mgr. Karin Běhálková, tel. 595 622 741, e‑mail karin.behalkova@msk.cz
- Ing. Zuzana Švihelová, tel. 595 622 349, e‑mail zuzana.svihelova@msk.cz
- Zdrojem dotačního programu je dotace přiznaná Moravskoslezskému kraji v rámci dotačního řízení v oblasti podpory poskytování sociálních služeb z kapitoly 313 – MPSV státního rozpočtu. V rozpočtu poskytovatele budou na poskytování dotací v rámci tohoto dotačního programu vyčleněny peněžní prostředky přiznané Moravskoslezskému kraji ve výše uvedeném dotačním řízení.
- Předpokládaný termín rozhodnutí o žádosti: do 30. 4. 2025.
- Po rozhodnutí zastupitelstva kraje o přidělení dotace bude s úspěšnými žadateli uzavřena smlouva o poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje dle přílohy č. 1 Programu (dále též "smlouva" nebo "smlouva o poskytnutí dotace"). Příspěvkovým organizacím kraje bude dotace přidělena formou příspěvku zřizovatele, resp. zvýšením závazného ukazatele příspěvek na provoz. Vzor sdělení zvýšení závazného ukazatele je uveden v příloze č. 3 Programu.
II. Předkládání žádostí o dotace
- Žádost o poskytnutí dotace musí být zpracována a podána výlučně prostřednictvím internetové aplikace "OKslužby – poskytovatel". Žádost o dotaci musí být elektronicky podepsána osobním kvalifikovaným certifikátem, který vydávají pouze certifikační autority s akreditací Ministerstva vnitra.
- Údaje, které jsou již uvedeny v registru poskytovatelů sociálních služeb, žadatel v žádosti nevyplňuje, tyto údaje jsou v žádosti automaticky předepsány z registru poskytovatelů sociálních služeb prostřednictvím internetové aplikace "OKslužby – poskytovatel".
- Žádosti vyplněné a podané jiným způsobem než prostřednictvím internetové aplikace a žádosti neobsahující veškeré povinné a relevantní údaje nebudou do dotačního řízení zařazeny a na jejich základě nebude dotace poskytnuta.
- Povinnou přílohou žádosti o poskytnutí dotace je úplný výpis údajů z evidence skutečných majitelů dle § 16 zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon č. 37/2021 Sb."). Úplný výpis může získat pouze evidující osoba nebo osoba skutečného majitele. Evidující osoba může výpis získat přímo z webové stránky evidence, a to po její autentizaci a autorizaci prostřednictvím informačního systému datových schránek (právnická osoba musí mít zřízenu datovou schránku). Osoba skutečného majitele může výpis, který se jí týká, získat přímo z webové stránky evidence s využitím prostředků elektronické identifikace. Obecně pak výpisy evidující osobě nebo skutečnému majiteli umožní získat také příslušný soud (po ověření totožnosti žadatele). Úplný výpis nevkládají právnické osoby uvedené v § 7 zákona č. 37/2021 Sb. Právnické osoby v právní formě spolku, pobočného spolku, ústavu, obecně prospěšné společnosti, zájmového sdružení právnických osob, nadace, nadačního fondu, mezinárodní nevládní organizace a školské právnické osoby neuvedené v § 7 zákona č. 37/2021 Sb. mohou nahradit úplný výpis částečným výpisem dle § 14 zákona č. 37/2021 Sb.
- Informace k vyplňování žádostí jsou uvedeny v příslušném návodu internetové aplikace "OKslužby – poskytovatel".
- Žádost o poskytnutí dotace (vč. rozpočtu) musí být zpracována pouze na kapacitu zařazenou v Krajské síti se statusem "základní", údaje vztahující se ke kapacitě služeb se statusem "optimální" mohou být uvedeny v komentářích žádosti.
- Poskytovatel dotace je v případě jakýchkoli nejasností v žádosti o dotaci oprávněn vyžádat k uvedeným skutečnostem doplňující informace.
III. Uznatelné a neuznatelné náklady služby pro čerpání dotace
Uznatelné a neuznatelné náklady služby pro čerpání dotace upravuje čl. V Podmínek. Pro rok 2025 je v souladu s Podmínkami blíže specifikována následující uznatelnost nákladů pro čerpání dotace.
- Za uznatelný náklad je považován takový náklad, který byl vynaložen v souladu s Podmínkami, Programem a podmínkami smlouvy, byl příjemcem uhrazen v období poskytování sociální služby, tj. od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2025, nebo časově a věcně souvisí s obdobím poskytování sociální služby a byl proplacen (uhrazen) do 31. 1. 2026.
- Maximální výše dotace na úhradu osobních nákladů za celou sociální službu na rok se vypočítá podle vzorce: (průměrný skutečný přepočtený počet úvazků v přímé péči vztahujících se ke kapacitě v Krajské síti se statusem "základní" + průměrný skutečný přepočtený počet úvazků ostatních pracovníků vztahujících se ke kapacitě v Krajské síti se statusem "základní") × 720.000 Kč. Vzorec se týká všech forem poskytování sociálních služeb, tj. ambulantních, terénních i pobytových. Jestliže služba se statusem "základní" není poskytována celý rok, maximální výše dotace na úhradu osobních nákladů se krátí poměrně dle počtu měsíců, kdy nebyla poskytována, resp. dle počtu měsíců, kdy nebyla zařazena v Krajské síti.
- Do maximální výše dotace na úhradu osobních nákladů dle odstavce 2. tohoto článku jsou zahrnovány i přepočtené úvazky pracovníků zaměstnaných na základě dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce.
- Odvody za porušení rozpočtové kázně, vč. penále, a úhrady na základě výzev k vrácení dotace dle ustanovení § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, jsou považovány za výdaje nesouvisející s poskytováním základních činností u jednotlivých druhů sociálních služeb a jsou neuznatelné pro čerpání dotace.
IV. Popis způsobu rozdělení a čerpání dotace
Popis způsobu rozdělení a čerpání dotace se řídí čl. VIII Podmínek. Pro rok 2025 jsou stanoveny povinné minimální úhrady od uživatelů v následující výši.
Druh služby | § zákona č. 108/2006 Sb. | Minimální průměrná výše úhrady od uživatelů |
---|---|---|
Osobní asistence | 39 | 115 Kč/hod |
Pečovatelská služba | 40 | 115 Kč/hod |
Podpora samostatného bydlení | 43 | 85 Kč/hod |
Odlehčovací služby – ambulantní, terénní forma | 44 | 85 Kč/hod |
Odlehčovací služby – pobytová forma | 44 | 13.000 Kč/měsíc |
Centra denních služeb | 45 | 85 Kč/hod |
Denní stacionář | 46 | 85 Kč/hod |
Týdenní stacionáře | 47 | 7.000 Kč/uživatel/měsíc |
Domovy pro osoby se ZP | 48 | 20.000 Kč/uživatel/měsíc |
Domovy pro seniory | 49 | 20.000 Kč/uživatel/měsíc |
Domovy se zvláštním režimem | 50 | 20.000 Kč/uživatel/měsíc |
Chráněné bydlení | 51 | 7.000 Kč/uživatel/měsíc |
Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních ústavní péče | 52 | 20.000 Kč/uživatel/měsíc |
Minimální výše úhrady z veřejného zdravotního pojištění za zdravotní péči poskytovanou v domovech pro seniory, domovech pro osoby se zdravotním postižením, domovech se zvláštním režimem a týdenních stacionářích pro uživatele ve stupni závislosti III nebo IV je stanovena pro rok 2025 takto:
Druh služby | § zákona č. 108/2006 Sb. | Minimální výše úhrady z veřejného zdravotního pojištění |
---|---|---|
Týdenní stacionáře * | 47 | 1.600 Kč/ měsíc |
Domovy pro osoby se ZP * | 48 | 1.600 Kč/ měsíc |
Domovy pro seniory * | 49 | 2.000 Kč/ měsíc |
Domovy se zvláštním režimem * | 50 | 2.000 Kč/ měsíc |
* vztahuje se na zařízení pobytových sociálních služeb, ve kterých je poskytována zdravotní péče prostřednictvím vlastních zaměstnanců zařízení
Za maximálně přípustný je považován meziroční nárůst rozpočtu služby do 10 % při nezměněné kapacitě sociální služby. Meziroční navýšení rozpočtu nad 10 % je možné v řádně odůvodněných případech. Posouzení odůvodnění navýšení rozpočtu přísluší poskytovateli dotace. Po individuálním posouzení může dojít ke krácení optimálního návrhu dotace až do výše přípustného meziročního nárůstu. Služby financované v roce 2024 z individuálního projektu Podpora služeb sociální prevence 2022+, které v roce 2024 nepožádaly o dotaci z Programu na podporu poskytování sociálních služeb pro rok 2024, jsou povinny vložit do žádosti o dotaci na rok 2025 informaci o předpokládaných celkových nákladech sociální služby za rok 2024 (informaci uveďte v komentáři k rozpočtu, popř. jako samostatnou přílohu vložte do žádosti).
V. Vyrovnávací platba
Dotace je poskytována jako součást vyrovnávací platby za službu obecného hospodářského zájmu podle Rozhodnutí Komise 2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu. Způsob výpočtu vyrovnávací platby je stanoven v Příloze č. 1 Podmínek. Pro jednotlivé druhy služeb jsou maximální výše oprávněných provozních nákladů na lůžko/úvazek v přímé péči pro rok 2025 stanoveny takto:
Druh služby | § zákona č. 108/2006 Sb. | Forma poskytování | Max. výše oprávněných provozních nákladů/lůžko/rok v Kč | Max. výše oprávněných provozních nákladů/úvazek v přímé péči/rok v Kč |
---|---|---|---|---|
Azylové domy | 57 | 381 000 | ||
Centra denních služeb | 45 | 1 218 000 | ||
Denní stacionáře | 46 | 1 404 000 | ||
Domovy pro osoby se zdravotním postižením | 48 | 1 358 000 | ||
Domovy pro seniory | 49 | 894 000 | ||
Domovy se zvláštním režimem | 50 | 1 070 000 | ||
Domy na půl cesty | 58 | 381 000 | ||
Chráněné bydlení | 51 | 767 000 | ||
Intervenční centra | 60a | 1 494 000 | ||
Kontaktní centra | 59 | 1 565 000 | ||
Krizová pomoc | 60 | pobytová | 491 000 | |
Krizová pomoc | 60 | ambulantní/ terénní | 1 342 000 | |
Nízkoprahová denní centra | 61 | 1 463 000 | ||
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež | 62 | 1 218 000 | ||
Noclehárny | 63 | 1 541 000 | ||
Odborné sociální poradenství | 37 | 1 442 000 | ||
Odlehčovací služby | 44 | pobytové | 1 005 000 | |
Odlehčovací služby | 44 | ambulantní/ terénní | 1 218 000 | |
Osobní asistence | 39 | 1 218 000 | ||
Pečovatelská služba | 40 | 1 218 000 | ||
Podpora samostatného bydlení | 43 | 1 218 000 | ||
Průvodcovské a předčitatelské služby | 42 | 1 218 000 | ||
Raná péče | 54 | 1 751 000 | ||
Služby následné péče | 64 | pobytové | 472 000 | |
Služby následné péče | 64 | ambulantní/ terénní | 1 622 000 | |
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi | 65 | 1 468 000 | ||
Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením | 66 | 1 439 000 | ||
Sociálně terapeutické dílny | 67 | 1 281 000 | ||
Sociální rehabilitace | 70 | pobytová | 402 000 | |
Sociální rehabilitace | 70 | ambulantní/ terénní | 1 396 000 | |
Centra duševního zdraví* | 70a | ambulantní/terénní | 1 396 000 | |
Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče | 52 | 958 000 | ||
Telefonická krizová pomoc | 55 | 1 234 000 | ||
Terapeutické komunity | 68 | 1 215 000 | ||
Terénní programy | 69 | 1 270 000 | ||
Tísňová péče | 41 | 1 218 000 | ||
Tlumočnické služby | 56 | 1 534 000 | ||
Týdenní stacionáře | 47 | 779 000 |
* § 70a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění od 1. 1. 2025
Konkrétní částka vyrovnávací platby (tj. maximální výše oprávněných provozních nákladů) bude součástí smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje.
V případě, že žadatel předpokládá, že předběžně vypočtenou částku maximální výše oprávněných provozních nákladů přesáhne z legitimních důvodů, může v žádosti o dotaci požádat o její navýšení. Vypočtenou částku lze přesáhnout o výši uznatelných účetních odpisů (maximálně do výše odpisů odpovídajících výpočtu dle odpisového plánu pro příspěvkové organizace Moravskoslezského kraje zveřejněném na webových stránkách kraje). Uznatelným nákladem pro výpočet vyrovnávací platby nejsou odpisy z majetku, který byl realizován jako investice financovaná z veřejných zdrojů (investice již jednou zahrnutá do výpočtu vyrovnávací platby). Dále lze požádat o navýšení maximální výše oprávněných provozních nákladů o náklady týkající se materiálně technického zabezpečení služby, pokud bude realizace tohoto materiálně technického zabezpečení následně promítnuta do:
- snížení provozních nákladů (úspory spojené s materiálně technickým zabezpečením),
- zvýšení kapacity služby (počet lůžek u pobytových služeb, počet přepočtených úvazků pracovníků u ambulantních a terénních služeb),
- nárůstu personálního zabezpečení služby, příp. zvýšení mzdového ohodnocení pracovníků,
- jiného zdůvodněného zvýšení kvality poskytované služby.
Další navýšení maximální výše oprávněných provozních nákladů nad uvedený rámec bude předmětem individuálního posouzení na základě žádosti.
V případě, že organizace pověřená závazkem veřejné služby vykázala při závěrečném vyúčtování vyrovnávací platby v rámci Programu na podporu poskytování sociálních služeb pro rok 2022, rok 2023 nebo pro rok 2024 (po společném posouzení všech pověřených sociálních služeb) záporný výsledek hospodaření pro vyrovnávací platbu, bude mít možnost při závěrečném vyúčtování vyrovnávací platby za rok 2025 tento záporný výsledek započíst vůči případné nadměrné vyrovnávací platbě roku 2025, maximálně však do výše vypočtené nadměrné vyrovnávací platby za rok 2025 a za předpokladu, že nepřesahuje 10 % poskytnuté roční vyrovnávací platby (tzn. součet všech veřejných prostředků, příp. veřejných nefinančních podpor, obdržených v r. 2025). Vzhledem ke skutečnosti, že závěrečné posouzení vyrovnávací platby se provádí za všechny pověřené služby organizace, lze kladný výsledek za rok 2025 vykázaný při závěrečném vyúčtování vyrovnávací platby v Programu započíst vůči případné ztrátě vykázané při závěrečném vyúčtování vyrovnávací platby v dotačním programu Podpora služeb sociální prevence 2022+, příp. jiného obdobného individuálního projektu Moravskoslezského kraje nahrazujícího prostředky Programu.
Záporný výsledek hospodaření pro vyrovnávací platbu, popř. jeho část, lze započíst pouze v případě, že nebyl započten v předchozích obdobích.
Odvody za porušení rozpočtové kázně, vč. penále, a úhrady na základě výzev k vrácení dotace dle ustanovení § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, jsou považovány za náklady nesouvisející s poskytováním základních činností u jednotlivých druhů sociálních služeb a jsou neuznatelné pro posouzení vyrovnávací platby. Neuznatelným nákladem pro vyrovnávací platbu je úhrada nadměrné vyrovnávací platby za předchozí roky. Neuznatelným nákladem pro vyrovnávací platbu je uhrazený správní delikt na základě zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Příjemce dotace je povinen vést podvojné účetnictví dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
VI. Žádost o změny závazných ukazatelů pro čerpání dotace a o převod dotace
Příjemce dotace může v termínu do 31. 10. 2025 podat žádost o změnu závazných ukazatelů pro čerpání dotace (tj. nákladových limitů a maximální výše oprávněných provozních nákladů pro rok 2025) a žádost o převod dotace mezi jednotlivými sociálními službami dle čl. VI. bodu 3 Podmínek.
U žádostí o změnu závazných ukazatelů pro čerpání dotace nebo u žádostí o převod dotace mezi jednotlivými sociálními službami podané po tomto termínu poskytovatel nezaručuje projednání změny a přijetí příslušného opatření orgány kraje.
Žádost o změnu závazných ukazatelů pro čerpání dotace a žádost o převod dotace mezi jednotlivými sociálními službami se předkládá v elektronické podobě prostřednictvím Informačního systému sociálních služeb v Moravskoslezském kraji (dále jen "IS SS") a následně musí být odeslána v listinné podobě nebo prostřednictvím informačního systému datových schránek dle čl. VIII.
Do IS SS se příjemce dotace přihlašuje prostřednictvím portálu kraje na základě přiděleného přihlašovacího jména a hesla.
VII. Finanční vypořádání dotace a závěrečné vyúčtování vyrovnávací platby
- Příjemce dotace je povinen zpracovat a předložit poskytovateli finanční vypořádání poskytnuté dotace do termínu uvedeného ve smlouvě. Při finančním vypořádání dotace se bude příjemce dotace řídit ustanoveními smlouvy o poskytnutí dotace. Finanční vypořádání musí být předloženo na formulářích předepsaných pro tento vyhlášený dotační program v elektronické podobě prostřednictvím IS SS a následně odesláno v listinné podobě nebo prostřednictvím informačního systému datových schránek dle čl. VIII.
- V případě, že příjemce dotace realizaci sociální služby nezahájí, přeruší nebo předčasně ukončí, případně bude vydáno rozhodnutí o zrušení registrace dle § 82 odstavce 3 zákona o sociálních službách, je povinen do 15 kalendářních dnů ohlásit tuto skutečnost administrátorovi písemně a následně vrátit dotaci nebo poměrnou část vyplacené dotace (dle počtu měsíců, ve kterých služba nebyla poskytována) zpět na účet poskytovatele dotace v termínu stanoveném smlouvou o poskytnutí dotace. Rozhodným okamžikem vrácení peněžních prostředků dotace zpět na účet poskytovatele dotace je den jejich odepsání z účtu příjemce. O ponechání vyšší, než poměrné části dotace, rozhoduje rada kraje, a to na základě odůvodněné žádosti příjemce dotace.
- Příjemce dotace je povinen zpracovat a předložit poskytovateli podklady pro závěrečné vyúčtování vyrovnávací platby do termínu uvedeného ve smlouvě (tj. do 30. 6. 2026). Při závěrečném vyúčtování vyrovnávací platby se bude příjemce dotace řídit ustanoveními smlouvy o poskytnutí dotace. Závěrečné vyúčtování vyrovnávací platby musí být předloženo na formulářích předepsaných pro tento vyhlášený dotační program v elektronické podobě prostřednictvím IS SS a následně odesláno v listinné podobě nebo prostřednictvím informačního systému datových schránek dle čl. VIII.
- Příspěvkové organizace zřízené Moravskoslezským krajem se při závěrečném vyúčtování vyrovnávací platby řídí platnými "Zásadami vztahů orgánů kraje k příspěvkovým organizacím, které byly zřízeny krajem nebo byly na kraj převedeny zvláštním zákonem".
VIII. Vyplňování formulářů prostřednictvím Informačního systému sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Žádosti o změnu závazných ukazatelů pro čerpání dotace a převod dotace, formuláře k finančnímu vypořádání dotace a závěrečnému vyúčtování vyrovnávací platby se vyplňují povinně prostřednictvím IS SS a následně se formuláře prostřednictvím IS SS odešlou v elektronické podobě. Vyplněné formuláře se poté vyexportují do formátu "PDF" a následně se tyto formuláře:
- vytisknou, podepíšou a podají v listinné podobě prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo osobně na podatelně Krajského úřadu Moravskoslezského kraje na adresu:
Moravskoslezský kraj – Krajský úřad
odbor sociálních věcí
28. října 2771/117
702 00 OSTRAVA
nebo - zašlou prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky Moravskoslezského kraje
Název datové schránky: Moravskoslezský kraj
Identifikátor datové schránky: 8x6bxsd
V případě prokazatelné nefunkčnosti IS SS může administrátor programu prodloužit termín pro podání finančního vypořádání dotace/závěrečného vyúčtování vyrovnávací platby o dobu přiměřenou době nefunkčnosti IS SS. Informace o prodloužení termínu odevzdání finančního vypořádání dotace/závěrečného vyúčtování vyrovnávací platby bude zveřejněna stejným způsobem jako podmínky tohoto dotačního programu.
IX. Závěrečná ustanovení
- Na poskytnutí dotace není právní nárok.
- Změna maximální výše oprávněných provozních nákladů/nákladových limitů bude předmětem dodatku ke smlouvě o poskytnutí dotace.
- Příjemcům návratné finanční výpomoci v rámci Programu pro poskytování návratných finančních výpomocí z Fondu sociálních služeb v roce 2025, kteří nevrátí návratnou finanční výpomoc ve stanoveném termínu, bude výplata nevyplacené splátky dotace dle tohoto Programu pozastavena do doby vrácení návratné finanční výpomoci, resp. může být dotace snížena dle podmínek smlouvy o poskytnutí dotace.
- Poskytovatel dotace si vyhrazuje právo s ohledem na vývoj právních názorů v otázce výpočtu vyrovnávací platby požadovat další informace o poskytovaných službách. Příjemce dotace je povinen poskytovateli požadované informace poskytnout.
X. Seznam příloh dotačního programu
- Příloha č. 1 – Návrh smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje
- Příloha č. 2 – Příloha č. 1 smlouvy o poskytnutí dotace – Seznam podpořených služeb
- Příloha č. 3 – Návrh sdělení zvýšení závazného ukazatele
- Příloha č. 4 – Příloha č. 1 Sdělení zvýšení závazného ukazatele – Seznam podpořených služeb PO MSK
- Příloha č. 5 – Elektronická Žádost o změnu závazných ukazatelů pro čerpání dotace a převod dotace
- Příloha č. 6 – Elektronické Finanční vypořádání dotace – Přehled čerpání dotace
- Příloha č. 7 – Elektronické Finanční vypořádání dotace – Přehled nákladů a výnosů (zdrojů) sociálních služeb za rok 2025
- Příloha č. 8 – Elektronické Finanční vypořádání dotace – Čestné prohlášení
- Příloha č. 9 – Elektronické Finanční vypořádání dotace – Oznámení o vrácení peněžních prostředků na účet poskytovatele dotace
- Příloha č. 10 – Elektronické Závěrečné vyúčtování vyrovnávací platby – Přehled hospodaření sociální služby
- Příloha č. 11 – Elektronické Závěrečné vyúčtování vyrovnávací platby – Vypořádání vyrovnávací platby pro rok 2025 vč. tvorby a použití fondů v roce 2025
- Příloha č. 12 – Elektronické Závěrečné vyúčtování vyrovnávací platby – Oznámení o vrácení peněžních prostředků nadměrné vyrovnávací platby na účet pověřovatele
- Příloha č. 13 – Úřední záznam o osobním podání dokumentu
- Příloha č. 14 – Vzor žádosti o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně a penále
XI. Účinnost
Tento dotační program byl schválen usnesením Rady Moravskoslezského kraje č. 110/7659 ze dne 2. 9. 2024 a nabývá účinnosti dne 2. 9. 2024.
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.