Podmínky Dotačního programu na podporu primární péče na rok 2024
I. Název programu (kód)
Dotační program na podporu primární péče na rok 2024 (ZDR II/24)
II. Vyhlašovatel programu, poskytovatel dotace
Vyhlašovatelem programu a poskytovatelem dotace je Moravskoslezský kraj, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava, IČO 70890692, zastoupený hejtmanem kraje.
III. Účel a priority dotačního programu
Účelem tohoto dotačního programu je podpora vzniku a vybudování nových ordinací všeobecných praktických lékařů, praktických lékařů pro děti a dorost a zubních lékařů a zlepšení dostupnosti primární péče obyvatelům Moravskoslezského kraje. Důvodem podpory je udržet poskytování zdravotních služeb v oborech všeobecné praktické lékařství, praktické lékařství pro děti a dorost a zubní lékařství v místech, kde je dostupnost primární péče omezena. Dotační program je určen na podporu projektů zaměřených na zajištění věcného a technického vybavení nově vzniklých ordinací nebo ordinací, v nichž došlo ke generační obměně.
IV. Vymezení okruhu žadatelů
- Za oprávněné žadatele v rámci tohoto programu jsou považovány podnikající fyzické osoby nebo právnické osoby
- kterým bylo v letech 2023 a 2024 uděleno oprávnění k poskytování zdravotních služeb v oborech všeobecné praktické lékařství, praktické lékařství pro děti a dorost a zubní lékařství,
- které hodlají poskytovat zdravotní služby v oborech všeobecné praktické lékařství, praktické lékařství pro děti a dorost a zubní lékařství a splní předpoklady k poskytování nejpozději do konce kalendářního roku 2024.
- které jsou oprávněny poskytovat zdravotní služby v oborech všeobecné praktické lékařství, praktické lékařství pro děti a dorost a zubní lékařství a kterým v letech 2023 a 2024 bylo uděleno oprávnění pro nové místo poskytování zdravotních služeb nebo zřídily novou ordinaci lékaře za účelem rozšíření počtu pacientů vedených v evidenci a zlepšení dostupnosti zdravotních služeb,
- které jsou oprávněny poskytovat zdravotní služby v oborech všeobecné praktické lékařství, praktické lékařství pro děti a dorost a zubní lékařství a u kterých v letech 2023 a 2024 došlo k personální změně v souvislosti s generační obměnou s cílem zachování kontinuity péče o pacienty.
- Dotace v tomto programu nebudou poskytovány obchodním společnostem a příspěvkovým organizacím, jejichž zakladatelem/zřizovatelem je Moravskoslezský kraj, Ministerstvo zdravotnictví nebo obec.
- Dotace v tomto programu nebudou poskytovány obchodním společnostem, v nichž veřejný funkcionář uvedený v § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, nebo jím ovládaná osoba vlastní podíl představující alespoň 25% účast společníka v obchodní společnosti.
- Dotace v tomto programu nebudou poskytovány osobám, vůči kterým je zakázána přímá či nepřímá finanční podpora ve smyslu čl. 5l nařízení Rady (EU) č. 833/2014 ze dne 31. července 2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 31. 7. 2014, částka L 229), ve znění Nařízení Rady (EU) 2022/576 ze dne 8. dubna 2022 (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 8. 4. 2022 pod č. L 111), tedy právnickým osobám, subjektům nebo orgánům usazeným v Rusku, které jsou z více než 50 % ve veřejném vlastnictví či pod veřejnou kontrolou.
V. Lokalizace programu
Příjemce dotace musí projekt realizovat na území Moravskoslezského kraje.
VI. Podmínky pro poskytování dotací
- Minimální výše dotace na jeden projekt je 20 000 Kč a maximální výše dotace na jeden projekt je 200 000 Kč.
- Dotace je určena na podporu činností, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění.
- Projekt nebude spolufinancován z jiné veřejné podpory poskytnuté Moravskoslezským krajem ani z prostředků fondů EU.
- Žadatelem požadovaná výše dotace musí být v každé nákladové položce zaokrouhlena na celé stokoruny. Při nesplnění této podmínky budou projekty doporučené ke schválení předkládány zastupitelstvu kraje s požadovanou výší dotace upravenou po zaokrouhlení všech nákladových položek na celé stokoruny směrem dolů.
- V tomto programu jsou uznatelné pouze neinvestiční náklady projektu.
- V rámci vyhlášeného dotačního programu je žadatel oprávněn předložit pouze jednu žádost.
- Realizace projektu bude zahájena nejdříve dne 1. 1. 2023, projekt bude ukončen nejpozději do 31. 12. 2024.
- Poskytnutí dotace je podmíněno povinností žadatele doložit společně s podepsaným písemným návrhem smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu kraje do 2 měsíců od rozhodnutí zastupitelstva kraje o poskytnutí dotace, u náhradních žadatelů do 2 měsíců od zaslání informace o poskytnutí dotace poskytovatelem:
- originály nebo úředně ověřené kopie originálů dokladů, ve kterých místně příslušný finanční úřad a okresní správa sociálního zabezpečení potvrdí skutečnost, že žadatel u těchto orgánů nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti (bezdlužnost). Předložené doklady musí prokazovat bezdlužnost ke dni, od něhož v den jejich předložení neuplynul více než jeden měsíc. Rozhodnutí o povolení posečkání s úhradou nedoplatků nebo rozhodnutí o povolení splátkování je považováno za splnění podmínky bezdlužnosti,
- úředně ověřené kopie dokladů o názvu/obchodní firmě, právní formě, sídle a IČO (je-li žadatel právnickou osobou), místě poskytování zdravotních služeb a IČO (je-li žadatel fyzickou osobou), pokud tyto údaje nevyplývají z veřejných rejstříků dle zákona č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a o evidenci svěřenských fondů, ve znění pozdějších předpisů, z národního registru poskytovatelů zdravotních služeb dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů, z rejstříků dle zákona č. 3/2002 Sb., o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností a o změně některých zákonů (zákon o církvích a náboženských společnostech), ve znění pozdějších předpisů, nebo ze základních registrů dle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů [např. obchodní rejstřík, rejstříky registrovaných církví a náboženských společností a dalších právnických osob založených registrovanými církvemi a náboženskými společnostmi a registrovaných nebo evidovaných podle zákona č. 3/2002 Sb., o církvích a náboženských společnostech (dále jen "veřejný rejstřík")],
- úředně ověřené kopie dokladů o volbě nebo jmenování člena statutárního orgánu a o tom, zda je oprávněn zastupovat žadatele samostatně, nebo společně s jiným členem statutárního orgánu (jen v případě, že tento údaj nevyplývá z veřejného rejstříku nebo žadatelem předložených výše uvedených dokladů); byla-li smlouva podepsána na základě pověření nebo plné moci rovněž originál nebo úředně ověřenou kopii tohoto pověření nebo plné moci. Pokud se zástupce, který podepsal smlouvu na základě pověření nebo plné moci, neliší od zástupce, který podepsal na základě pověření nebo plné moci žádost o poskytnutí dotace, není žadatel povinen opětovně předložit již dříve předložené pověření nebo plnou moc, je-li i nadále platné(á) a zahrnuje-li oprávnění podepsat smlouvu o poskytnutí dotace,
- Předložení dokladů uvedených v odst. 8 písm. c. tohoto článku s výjimkou dokladu o splnění povinnosti uvedené v písm. c. za středníkem není vyžadováno u žadatelů, kterými jsou podnikající fyzické osoby.
- Žadatel může předložit potřebné doklady formou neověřených kopií v případě, že administrátorovi osobně doloží originály nebo úředně ověřené kopie originálů těchto dokladů k ověření shody.
- V případě, že žadatel nedoloží doklady podle odst. 8 tohoto článku ve stanovené lhůtě nebo z předložených dokladů nebo zjištění administrátora vyplyne skutečnost, že u předmětných orgánů nebo kraje má nesplacené závazky po lhůtě splatnosti, nebude s ním smlouva uzavřena a dotace mu nebude poskytnuta.
- V případě, že příjemci nebude dotace poskytnuta z důvodu nesplnění výše uvedených podmínek nebo příjemce odmítne či vrátí poskytnutou dotaci nebo dojde k navýšení prostředků vymezených v rozpočtu poskytovatele na tento dotační program, vyzve administrátor pro přidělení dotace náhradního příjemce dle pořadníku náhradníků schváleného zastupitelstvem kraje.
- V případě písemného souhlasu náhradníka s výší dotace, kterou může Moravskoslezský kraj podpořit jeho žádost, administrátor zašle náhradníkovi návrh smlouvy a vyzve jej k předložení dokladů uvedených v odst. 8 tohoto článku. V případě nesouhlasu bude osloven další náhradník dle pořadníku. Po 30. 9. 2024 již nebudou náhradní žadatelé vyzýváni. V případě, že náhradník přijme dotaci, jejíž výše nedosáhne částky jím původně požadované, musí dodržet záměr projektu dle předložené žádosti.
- Pokud poskytovatel posoudí, že poskytnutí dotace by představovalo pro příjemce veřejnou podporu, může být poskytovatelem poskytnuta jen jako podpora de minimis (ve smyslu nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. 12. 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis; publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 24. 12. 2013 v částce L 352), a to za předpokladu splnění všech požadavků zmíněného nařízení (včetně dodržení maximálních stropů).
VII. Uznatelné náklady projektu
- Uznatelným nákladem projektu je náklad, který splňuje všechny níže uvedené podmínky:
- vyhovuje zásadám účelnosti, efektivnosti a hospodárnosti podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů,
- byl vynaložen v souladu s podmínkami smlouvy a podmínkami vyhlášeného dotačního programu,
- vznikl příjemci a byl příjemcem uhrazen v období realizace projektu,
- je nákladem spojeným s pořízením věcného a technického vybavení nové ordinace (resp. ordinace, v níž došlo ke generační obměně) všeobecného praktického lékaře, praktického lékaře pro děti a dorost nebo zubního lékaře v souladu s vyhláškou č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče, ve znění pozdějších předpisů, včetně vybavení POCT přístrojů a přístrojů rychlé laboratorní diagnostiky.
- Uznatelnými náklady ve smyslu odst. 1 tohoto článku jsou pouze náklady na:
- spotřebu materiálu (např. zdravotnický materiál a pomůcky),
- drobný dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek (náklad na pořízení vybavení ordinací lékařů, zubních lékařů a pracovišť dalších zdravotnických pracovníků nebo pracovišť jiných odborných pracovníků, ve kterých jsou prováděny zdravotní výkony); hranice pro ocenění majetku, která je upravena ve vnitřním účetním předpisu žadatele, je součástí žádosti o poskytnutí dotace a na její změny od doby podání žádosti do ukončení realizace projektu nebude brán zřetel,
- Náklady, které nesplňují podmínky uvedené v odst. 1 a které nejsou specifikovány v odst. 2 tohoto článku, se považují za neuznatelné.
VIII. Podmínky použití dotace
- Dotaci lze použít pouze na úhradu účelově určených uznatelných nákladů v souladu s předloženou žádostí o dotaci, smlouvou a podmínkami tohoto dotačního programu.
- Realizace projektu ani dotace není převoditelná na jiný právní subjekt. Příjemce je povinen projekt realizovat vlastním jménem, na vlastní účet a na vlastní odpovědnost.
- Příjemce dotace je povinen poskytovat zdravotní služby v nové ordinaci, resp. ordinaci, v níž došlo ke generační obměně, po dobu 3 let od ukončení realizace projektu. V případě předčasného ukončení poskytování zdravotních služeb v této ordinaci je příjemce dotace povinen vrátit poměrnou část dotace, a to ve výši 1/36 celkové výše dotace za každý kalendářní měsíc, ve kterém nebude ordinace provozována po celý měsíc. V případě pozastavení nebo přerušení oprávnění k poskytování zdravotních služeb se lhůta staví.
- Příjemce dotace musí mít uzavřeny smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb s alespoň čtyřmi zdravotními pojišťovnami. Pokud v době podání žádosti o dotaci žadatel uvedené smlouvy uzavřeny nemá, splní tento předpoklad nejpozději do konce kalendářního roku 2024, a doloží splnění poskytovateli dotace neprodleně. V případě nesplnění podmínky uzavřít smlouvy se zdravotními pojišťovnami je příjemce dotace povinen poskytnutou dotaci vrátit do 27. 1. 2025.
IX. Předkládání žádostí o dotace
- Žadatel podává žádost o poskytnutí dotace vždy v elektronické podobě dle odst. 2–4 tohoto článku a následně, nevyužil‑li možnost opatřit žádost podávanou prostřednictvím elektronického systému ePodatelna uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem, způsobem popsaným v odst. 5 tohoto článku.
- Žadatel se přihlásí do elektronického systému ePodatelna a v tomto systému vyplní žádost o poskytnutí dotace na projekt, přičemž součástí žádosti je obecná část, projektová část a čestné prohlášení.
- Následně vloží do systému povinné přílohy:
- doklady o názvu/obchodní firmě, právní formě žadatele, sídle a IČO (je-li žadatel právnickou osobou), místě poskytování zdravotních služeb a IČO (je-li žadatel fyzickou osobou), pokud tyto údaje nevyplývají z veřejných rejstříků,
- doklad o volbě nebo jmenování člena statutárního orgánu a o tom, zda je oprávněn zastupovat žadatele samostatně, nebo společně s jiným členem statutárního orgánu (jen v případě, že tento údaj nevyplývá z veřejného rejstříku nebo žadatelem předložených dokladů uvedených pod písm. a. tohoto odstavce) – nevkládají fyzické osoby,
- údaje o skutečném majiteli žadatele ve formě úplného výpisu platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji, z evidence skutečných majitelů dle § 16 zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon č. 37/2021 Sb."), je-li žadatel evidující osobou. Právnické osoby v právní formě spolku, pobočného spolku, ústavu a obecně prospěšné společnosti mohou nahradit úplný výpis částečným výpisem dle § 14 zákona č. 37/2021 Sb.,
- smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb s alespoň čtyřmi zdravotními pojišťovnami,
- smlouvu o založení účtu u peněžního ústavu nebo písemné potvrzení peněžního ústavu o vedení běžného účtu žadatele, kam má být dotace poukázána.
- Po vyplnění celé žádosti a vložení příloh žadatel svou žádost odešle v elektronickém systému, čímž je žádost evidována v systému poskytovatele s přesným datem a časem podání. Žádosti je zároveň vygenerován čárový kód. Má‑li žadatel (člen statutárního orgánu žadatele) uznávaný nebo kvalifikovaný elektronický podpis (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) a opatřil‑li tímto podpisem žádost v souladu s podmínkami odeslání žádosti uvedenými v elektronickém systému, je žádost považována za podepsanou. Vyplývá‑li však ze stanov žadatele nebo obdobného dokumentu požadavek, aby žádost byla podepsána více osobami, nebo je žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, nebo zástupce žadatele nemá uznávaný nebo kvalifikovaný elektronický podpis, postupuje vždy dle odstavce 5 tohoto článku.
- Následně žadatel tuto odeslanou žádost vytiskne včetně obálky (obálka musí obsahovat PID žádosti, který se automaticky vygeneruje po odeslání žádosti v elektronickém systému), podepíše a v jednom podepsaném originále v listinné podobě, popř. podepsal-li žádost zástupce žadatele na základě pověření nebo plné moci, žádost spolu s originálem nebo ověřenou kopií tohoto pověření nebo plné moci, podá poskytovateli dotace prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo osobně na podatelně Krajského úřadu Moravskoslezského kraje na tuto adresu:
Moravskoslezský kraj – Krajský úřad
Odbor zdravotnictví
28. října 2771/117
702 00 OSTRAVA
a to v obálce označené (níže uvedený text označení obálky je součástí posledního listu žádosti, který stačí na obálku nalepit):- názvem a kódem příslušného vyhlášeného dotačního programu,
- názvem / jménem a příjmením žadatele a adresou,
- textem "Neotvírat – žádost o dotaci",
zašle žádost prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky Moravskoslezského kraje (název datové schránky: Moravskoslezský kraj, identifikátor datové schránky: 8x6bxsd, do buňky "k rukám" se uvede "ZDR"). Vyplývá-li ze stanov žadatele nebo obdobného dokumentu požadavek, aby žádost byla podepsána více osobami, musí být tato opatřena uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) všech těchto osob. Je-li žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, musí být přílohou žádosti buď datový soubor vytvořený autorizovanou konverzí originálu nebo úředně ověřené kopie listinné plné moci nebo pověření tohoto zástupce včetně konverzní doložky (služba Czechpoint), nebo plná moc nebo pověření v elektronické podobě podepsaná uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem žadatele (člena statutárního orgánu žadatele). - Při osobním podání na podatelně Krajského úřadu Moravskoslezského kraje bude žadateli potvrzen (vystaven) Úřední záznam o osobním podání dokumentu. V případě využití mobilní podatelny umístěné u vstupu do hlavní budovy Krajského úřadu nebude žadateli Úřední záznam o osobním podání dokumentu potvrzen (vystaven) a žádost může být případně zaevidována až v následující pracovní den, což může vést k zmeškání lhůty pro podávání žádostí.
- Žádosti předložené vyhlašovateli:
- v rozporu s tímto programem,
- pokud žádost nebyla podána prostřednictvím elektronického systému ePodatelna a následně způsobem uvedeným v odst. 5 tohoto článku (pokud nebyly v elektronickém systému ePodatelna podepsány uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem),
- doručené na jiné adresy,
- mimo lhůtu pro předložení žádosti,
- nepodepsané osobou oprávněnou zastupovat žadatele (v případě doručení prostřednictvím informačního systému datových schránek se může uplatnit zákonná fikce podpisu); vyplývá-li ze stanov žadatele nebo obdobného dokumentu požadavek, aby žádost byla podepsána více osobami, musí být respektován,
- pokud by poskytnutím dotace v požadované výši byla překročena hranice podpory de minimis,
- v případě, že žadatel bude mít k termínu podání žádosti vůči poskytovateli neuhrazené finanční závazky po lhůtě splatnosti,
- Pokud bude žádost vykazovat jiné nedostatky než nedostatky uvedené v odst. 7, vyzve administrátor dotačního programu žadatele k odstranění těchto nedostatků v náhradním termínu. Pokud tak žadatel neučiní, bude jeho žádost z hodnocení vyloučena.
- Všechny došlé žádosti včetně jejich příloh se archivují a žadatelům se nevracejí.
X. Lhůta pro předkládání žádostí a kontaktní osoba
- Lhůta pro podávání žádostí je od 2. 1. 2024 do 29. 3. 2024. Tato lhůta se vztahuje na podávání žádostí v elektronické a listinné podobě i prostřednictvím datové schránky. Lhůta pro podávání žádostí je zachována, bude-li v poslední den lhůty převzata zásilka k poštovní přepravě. Byla-li zásilka vložena do poštovní schránky, je za den převzetí k poštovní přepravě považován den, jehož datum je uvedeno na otisku razítka, jímž provozovatel poštovních služeb opatřil obálku se zásilkou. Jestliže provozovatel poštovních služeb zásilku vloženou do poštovní schránky otiskem razítka s datem neopatřil nebo datum není čitelné, pravidlo o zachování lhůty se neuplatní.
- V případě prokazatelné nefunkčnosti elektronického systému pro podávání žádostí na straně poskytovatele může administrátor programu prodloužit lhůtu pro podávání žádostí o dobu přiměřenou době nefunkčnosti elektronického systému. Informace o prodloužení lhůty pro podávání žádostí bude zveřejněna stejným způsobem jako podmínky tohoto dotačního programu.
- Administrátorem tohoto dotačního programu je odbor zdravotnictví Krajského úřadu Moravskoslezského kraje, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava.
- Kontaktní osoba: Ing. Šárka Buchvaldková, tel. 595 622 476, e‑mail sarka.buchvaldkova@msk.cz.
XI. Vyhodnocování a výběr žádostí o dotaci
- Každá žádost o poskytnutí dotace bude zkontrolována z hlediska formální správnosti. V případě splnění veškerých formálních požadavků bude posouzena po obsahové stránce monitorovací pracovní skupinou, zřízenou radou kraje, dle čtyř skupin hodnoticích kritérií:
Základní posuzované ukazatele kvality projektu Max. možné bodové ohodnocení 1. Zaměření na teritoriální specifika – dostupnost zdravotní péče
Zařazení územního obvodu obecního úřadu obce s rozšířenou působností (dále jen ORP) do kategorie území dle dostupnosti péče:
Hodnota 1 = dostupnost je mírně zhoršená (ORP Bohumín, Český Těšín, Frenštát pod Radhoštěm, Frýdek – Místek, Havířov, Karviná, Nový Jičín, Opava, Ostrava)
Hodnota 2 = dostupnost je více zhoršená (ORP Bílovec, Bruntál, Frýdlant nad Ostravicí, Hlučín, Jablunkov, Kopřivnice, Kravaře, Orlová, Třinec)
Hodnota 3 = dostupnost je výrazně zhoršená (ORP Krnov, Odry, Rýmařov, Vítkov)max. 3 2. Zaměření na teritoriální specifika – velikost obce
Hodnota 1 = obec s počtem obyvatel 10 000 a více
Hodnota 2 = obec s počtem obyvatel 5 000 – 9 999
Hodnota 3 = obec s počtem obyvatel 2 000 – 4 999
Hodnota 4 = obec s počtem obyvatel do 1 999
Pro určení počtu obyvatel obce je rozhodující údaj dle ČSÚ k 1. 1. 2023.max. 4 3. Soulad projektu s vyhlášeným dotačním programem, přínosy realizace projektu, jeho cíle max. 5 4. Rozpočet projektu, jeho konkrétnost a srozumitelnost, bezchybnost, spoluúčast, nezbytnost požadovaných nákladů pro realizaci projektu, adekvátnost položek rozpočtu max. 3 Celkové bodové ohodnocení max. 15 bodů - Monitorovací pracovní skupina může navrhnout snížení výše dotace požadované žadatelem.
- Na základě vyhodnocení žádostí výbor zdravotní a preventivní péče zastupitelstva kraje navrhne seznam žadatelů navržených pro poskytnutí dotace, pořadník náhradních žadatelů a seznam žadatelů, kterým se poskytnutí dotace nenavrhuje.
- Zastupitelstvo kraje rozhodne o poskytnutí dotace na předložené projekty, o poskytnutí dotace náhradním žadatelům za stanovených podmínek a o neposkytnutí dotace neúspěšným žadatelům nejpozději do 30. 9. 2024.
- Výsledky rozhodnutí zastupitelstva kraje budou uveřejněny na úřední desce krajského úřadu a na webových stánkách kraje do 10 kalendářních dnů po rozhodnutí zastupitelstva kraje. S žadateli, jimž budou dotační prostředky zastupitelstvem kraje schváleny, uzavře kraj smlouvu o poskytnutí dotace z rozpočtu kraje v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy (příloha č. 1 programu).
XII. Závěrečné vyúčtování
- Po ukončení realizace projektu je příjemce povinen zpracovat a předložit poskytovateli závěrečné vyúčtování celého realizovaného projektu ve lhůtě uvedené ve smlouvě (do posledního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla ukončena realizace projektu, nejpozději však do 20. 1. 2025; připadl-li by poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, uvede se nejbližší následující pracovní den).
- Příjemce vyplní formulář závěrečného vyúčtování v elektronickém systému ePodatelna, připojí k němu požadované přílohy a odešle jej v tomto systému. Má‑li příjemce (člen statutárního orgánu příjemce) uznávaný nebo kvalifikovaný elektronický podpis (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) a opatřil‑li tímto podpisem závěrečné vyúčtování v souladu s podmínkami odeslání závěrečného vyúčtování uvedenými v elektronickém systému, je závěrečné vyúčtování považováno za podepsané. Vyplývá‑li však ze stanov příjemce nebo obdobného dokumentu požadavek, aby závěrečné vyúčtování bylo podepsáno více osobami, nebo je příjemce zastoupen na základě pověření nebo plné moci, ledaže oprávnění zastupovat příjemce vyplývá z již dříve předloženého pověření nebo plné moci, nebo zástupce žadatele nemá uznávaný nebo kvalifikovaný elektronický podpis, postupuje vždy dle odstavce 3 tohoto článku.
- Následně příjemce:
3.1 zašle závěrečné vyúčtování (bez příloh, resp. s přílohami, které je možno dle formuláře závěrečného vyúčtování zaslat do datové schránky) prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky Moravskoslezského kraje (název datové schránky: Moravskoslezský kraj, identifikátor datové schránky: 8x6bxsd, do buňky "k rukám" se uvede "ZDR"). Vyplývá-li ze stanov příjemce nebo obdobného dokumentu požadavek, aby závěrečné vyúčtování bylo podepsáno více osobami, musí být toto opatřeno uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) všech těchto osob. Je-li příjemce zastoupen na základě pověření nebo plné moci, musí být přílohou závěrečného vyúčtování buď datový soubor vytvořený autorizovanou konverzí originálu nebo úředně ověřené kopie listinné plné moci nebo pověření tohoto zástupce včetně konverzní doložky (služba Czechpoint), nebo plná moc nebo pověření v elektronické podobě podepsaná uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem příjemce (člena statutárního orgánu příjemce), ledaže oprávnění zastupovat příjemce vyplývá z již dříve předloženého pověření nebo plné moci,
nebo
3.2 odeslané závěrečné vyúčtování (bez příloh, resp. s přílohami, které je možno dle formuláře závěrečného vyúčtování zaslat poštou nebo podat na podatelnu) vytiskne včetně obálky (obálka musí obsahovat PID závěrečného vyúčtování, který se automaticky vygeneruje po odeslání závěrečného vyúčtování v elektronickém systému), podepíše a podepsané závěrečné vyúčtování, popř. podepsal-li závěrečné vyúčtování zástupce příjemce na základě pověření nebo plné moci, závěrečné vyúčtování spolu s originálem nebo ověřenou kopií tohoto pověření nebo plné moci, ledaže oprávnění zastupovat příjemce vyplývá z již dříve předloženého pověření nebo plné moci, podá prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo osobně na podatelně Krajského úřadu Moravskoslezského kraje na tuto adresu:
Moravskoslezský kraj – Krajský úřad
Odbor zdravotnictví
28. října 2771/117
702 00 OSTRAVA
a to v obálce označené (níže uvedený text označení obálky je součástí posledního listu závěrečného vyúčtování, který stačí na obálku nalepit):- názvem a kódem příslušného vyhlášeného dotačního programu,
- názvem / jménem a příjmením příjemce a adresou.
- Závěrečné vyúčtování se považuje za předložené poskytovateli odesláním v systému ePodatelna Moravskoslezského kraje s uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem, dodáním do datové schránky poskytovatele, dnem jeho předání k přepravě provozovateli poštovních služeb nebo podáním na podatelně krajského úřadu.
- Závěrečné vyúčtování musí být zpracováno na formulářích předepsaných pro tento dotační program, musí být úplné (musí obsahovat všechny náležitosti vyžadované předepsanými formuláři včetně příloh, pokud se vztahují k danému příjemci a projektu) a bezchybné.
XIII. Kontrola použití dotace
Ověřování správnosti použití poskytnuté dotace, zejména zda byla hospodárně a účelně využita, podléhá kontrole poskytovatele podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů. Po obdržení závěrečného vyúčtování bude provedena kontrola:
- formální správnosti,
- dodržení účelového určení,
- dodržení podmínek,
- celkové evidence projektu,
- uznatelnosti nákladů v rámci realizace projektu.
XIV. Výše rozpočtových prostředků
Předpokládaný rozpočet programu je ve výši 1 mil. Kč.
XV. Závěrečná ustanovení
- Na poskytnutí dotace není právní nárok.
- Poskytnutí dotací je podmíněno schválením finančních prostředků v rozpočtu Moravskoslezského kraje na rok 2024 Zastupitelstvem Moravskoslezského kraje. V případě, že zastupitelstvo kraje neschválí finanční prostředky pro dotační program, nebudou dotace v rámci tohoto programu v roce 2024 poskytnuty.
XVI. Účinnost
Tento dotační program byl schválen usnesením Rady Moravskoslezského kraje č. 82/6043 ze dne 20. 11. 2023 a nabývá účinnosti dne 29. 11. 2023.
Seznam příloh dotačního programu
- Příloha č. 1 – Návrh smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu kraje
- Příloha č. 2 – Žádost o poskytnutí dotace – Obecná část, Projektová část, Čestné prohlášení
- Příloha č. 3 – Závěrečné vyúčtování projektu
- Příloha č. 4 – Úřední záznam o osobním podání dokumentu
- Příloha č. 5 – Vzor žádosti o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně a penále
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.