Přijímání a vyřizování stížností podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách
1. Osoba oprávněná podat stížnost podle zákona č. 372/2011 Sb.
- pacient, zákonný zástupce pacienta, opatrovník
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo
- osoba zmocněná pacientem.
2. Příjem stížností
Stížnost se podává nejprve poskytovateli zdravotních služeb, vůči kterému směřuje. V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem se oprávněná osoba může obrátit na krajský úřad (postup při podání stížnosti viz bod 4.).
Stížnost podanou jinou osobou než osobou oprávněnou k podání stížnosti posoudí krajský úřad jako podnět k provedení kontroly; do 30 dnů podateli písemně sdělí, jak bylo s podnětem naloženo.
Stížnost lze podat:
- ústně do protokolu – na odboru zdravotnictví
- písemně:
- poštou
- osobně – předáním písemné stížnosti na podatelnu krajského úřadu nebo na sekretariát odboru zdravotnictví
- datovou schránkou
- e‑mailem – na adresu elektronické podatelny krajského úřadu (se zaručeným elektronickým podpisem).
3. Adresa a úřední hodiny
Kontaktní poštovní adresa a adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Moravskoslezský kraj, krajský úřad
28. října 2771/117
702 00 Ostrava
Adresa elektronické podatelny krajského úřadu:
posta@msk.cz
Název a identifikátor datové schránky:
Moravskoslezský kraj, ID: 8x6bxsd
Úřední hodiny pro veřejnost:
pondělí, středa: 8:00‑17:00
úterý, čtvrtek: 8:00‑14:30
pátek: 8:00‑13:00
Provozní hodiny podatelny:
pondělí, středa: 7:30‑17:00
úterý, čtvrtek: 7:30‑15:30
pátek: 7:30‑14:00
4. Postup pro vyřizování stížností podle zákona č. 372/2011 Sb.
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.